Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2009

CRETA NOBILE

Πρόσφατα μου δώρισαν ένα μπουκάλι κρασί, του οποίου αγνοούσα την ύπαρξη. Creta Nobile της Creta Olympias (Mediterra Οινοποιητική). Χρονολογίας 2004! Λευκό! Ήμουν σε τεράστια περιέργεια. Αν και είχα υποσχεθεί στο φίλο Γιώργο ότι θα το κρατήσω στο συντηρητή για να το πιούμε μαζί, μετά το πέρασμα περίπου τριών εβδομάδων έσπασαν οι αντοχές μου. Το χέρι άνοιξε το συντηρητή και το κρασί βρέθηκε στο ποτήρι.
Όλες οι αμφιβολίες μου κάμφθηκαν με τα πρώτα αρώματα. Αμφιβολίες για το κατά πόσο ένα λευκό ελληνικό κρασί μπορεί να διατηρηθεί 5 χρόνια. Κι όμως, το κρασί ήταν σε εξαιρετική κατάσταση, γεμάτο αρώματα καπνού και βανίλιας. Θα μπορούσα να πω ότι μυρίζοντας το ένιώθες τη ζέστη του ξύλου των βαρελιών Allier, που το είχαν φιλοξενήσει και το είχαν μεστώσει. Στο στόμα ήταν πλούσιο, ισορροπημένα λιπαρό, με ώριμα εσπεριδοειδή να κυριαρχούν. Θαυμάσια επίγευση διαρκείας που με καθήλωσε.
Ποικιλία Βηλάνα από Κρήτη και θερμοκρασία δοκιμής 12-14 βαθμούς, όπως και αναγράφεται στη φιάλη (τα πλούσια λευκά κάπου εκεί πίνονται όπως έχω καταλάβει). Προσωπικά μαγεύτηκα από αυτή την απροσδόκητη δοκιμή ενός κρασιού που δεν είχε υποπέσει ποτέ στην αντίληψη μου.
Τωρα ο Γιώργος θα πρέπει να βρεί κι άλλο κρασί για να μπορέσουμε να κάνουμε μαζί μια νέα δοκιμή.

1 σχόλιο: